Thursday, September 17, 2009


Motor ooooo motor....

Al-kisah tiga minggu Avanzaku tersadai dibengkel, suamiku nak beli motor baru. Waduh, tuhan memang nak memakbulkan doa orang yang soleh (bisikku). Memang sebelum Avanzaku ditimpa malang suamiku selalu meluahkan hasrat hatinya tapi aku beri pelbagai alasan. Namun akibat selalu berebutkan Cherade Aura berplat ABU yang lebih dikenali sebagai Pak Abu, putus lidahku nak menolak hasrat murninya itu. Maka di satu petang yang hening suamiku yang manja minta ditemankan ke kedai motor di Seri Serdang. Sebagai isteri solehah aku pun menuruti kemahuannya dan turut memberi kerjasama dalam sesi memilih serta tawar menawar yang tiada tawar-tawar harganya.

3 comments:

  1. Walaupun motor selalu memberikan suatu tanggapan bahawa ia adalah suatu kenderaan yang membahaya. Tetapi tidak dinafikan ia amat mudah dan murah menggunakannya terutama di Kuala Lumpur. Saya juga ingin belajar menunggang motor, tetapi ibuku tidak mengizinkan...

    ReplyDelete
  2. Saya tak pandai bawa motor selalu lupa dah masuk sampai gear apa. Bahaya.
    Tapi kenderaan beroda dua yang saya lebih mahir adalah basikal. Tak yah tukar gear.

    ReplyDelete
  3. akhirnya....dapat tengok akak menunggang motor...romantik gitu. bukan senang nak tengok kan. apa-apa pun sabarlah. nak tahu kisah akak naik motor saya buka blog ni...hehehehe

    ReplyDelete